Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Worcester, Verenigd Koninkrijk van leonieworcester - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Worcester, Verenigd Koninkrijk van leonieworcester - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Worcester

Ten eerste bedankt voor al jullie leuke reacties en een verontschuldiging voor de vertraging. Bloggen vergeet je na een tijdje.
Maar bij deze weer een gloednieuwe blog!

De laatste blog was alweer een aantal weken geleden *oops* en de dag voor het internationale diner. We hebben hier veel verschillende nationaliteiten en Kimberley en ik vertegenwoordigen de kaaskoppen. Dus we moesten iets uit de 'hollandse keuken' maken . Het enige waar ik aan kon denken waren stamppotten en dat zou te veel zijn en wat saai zonder rookworst. Maar gelukkig had Kimberley een hoop ideeën zodat ik me een beetje schaamde voor mijn Hollandse cultuurkennis. Arretjescake (sorry ik kende het niet) waar je volgens Kimberley lekker vet van wordt maar dat moest ook 12 uur de koelkast in. Monchoetaart ( dat ken ik dan weer wel) maar helaas geen bastongnekoeken hier. Dus het simpelste van het simpelste.... Appelflappen!

Het idee was simpel maar de uitwerking niet! Uiteindelijk heeft het meer dan 2 uur geduurd omdat ik geen bladerdeeg kon vinden maar alleen maar een brok deeg uit de vriezer. Ik was opperhoofd deeg en Kimberley deed de rest. Uiteindelijk zat ik helemaal onder de bloem en was de colafles die we als deegroller gebruikte lekker vies. Maar na 2 uur hadden we dan eindelijk appelflappen die na 2 minuten op waren. Gelukkig hadden we zelf de misvormde appelflappen en opgegeten.
Het internationale diner was erg gezellig en natuurlijk heerlijk gegeten. Maar vooral veel te veel! Sommigen hadden er ook flink wat werk van gemaakt. Zoals Zweedse gehaktballen en quiches waar anderen juist weer weinig hadden gedaan. De Amerikanen hadden chips dip gemaakt en peanut butter jelly sandwiches ( jam pindakaas boterhammen seriously?!?!). Maar goed de Oreo cake van de Canadezen was erg lekker moet ik zeggen. Oreos zijn populaire koekjes in USA/Canada en met wat ijs is het een lekkere 'caloriebom'. 3 Kilo zwaarder was het maandag gewoon weer school.

Ja tussen al dat eten door ( wat ik volgens Maja uit Zweden erg veel doe hier) moet er nog gestudeerd worden. Het studeren is nu echt begonnen en iedereen is met zijn opdrachten bezig. De deadlines komen er aan! Afgelopen maandag heb ik mijn eerste opdracht ingeleverd ( was de makkelijkste) over alle cultuurverschillen die je hebt meegemaakt. In 800 woorden (weinig) was dit best lastig maar uiteindelijk gelukt. Ik heb geschreven over de volgende onderwerpen:
- Behulpzaamheid van de Engelsen
- De velen meiden met paars/blauw/groen haar
- Dat ze hier kunnen DRINKEN
- Als de zon schijnt ze meteen in korte broek lopen ook al is het maar 5 graden.
- En de kledingstijl van de meiden als ze hier uitgaan. (lees weinig kleding)

Media history vind ik nog steeds het interessantste vak aangezien er in de afgelopen 100 jaar zoveel veranderd is. Tot nu toe hebben we het vooral over de ontwikkeling van de krant en de radio gehad. En vooral in hoeverre de overheid controle probeerde te hebben over het nieuws. De module wordt gegeven door een man met flinke bakkebaarden die heerlijk enthousiast is en er zijn verschillende oudere studenten in deze klas. Eén man schat ik rond de 70 ( je bent nooit te oud om te leren!) en met zijn dikke Ierse accent versta ik hem maar de helft van de tijd. Na een maand hier merk ik wel dat mijn Engels steeds vloeiender gaat en het overschakelen van Nederlands naar Engels is nu absoluut geen probleem meer.
De andere modules gaan zo zijn gangetje. Bij twee modules leer ik veel over academisch schrijven ( lees essays en literatuurverwijzigingen) en TEFL ( didactisch vak) is soms interessant en soms herhaling van wat ik al weet. Al is het wel erg prettig om 1 vak te hebben dat over het docentschap gaat.

Na weken van gezeur en fietsloos te zijn heb ik dan eindelijk een fiets! We kregen er een gratis helm bij aangezien dat officieel verplicht is hier. Niemand draagt het maar toch leuk zo'n helm. Links rijden ben ik nu redelijk aan gewend al moet ik er wel elke keer aan denken. Verder heb ik
hier nog geen één normale fiets gezien. Alleen mountainbikes en meestal zijn ze dan ook sportief gekleed. Ik moet wel elke 48 uur mijn fiets weer verlengen dus dat is wel irritant maar het is het wel waard aangezien ik te lui ben om te lopen.

Over lui gesproken we bestellen hier regelmatig boodschappen online die dan voor 3,5 pond extra worden bezorgd. De vorige keer was de keuken al overvol met waterflessen en de rest van de boodschappen. Maar deze keer hebben we voor 210 pond besteld voor 7 mensen. Dat worden leuke foto's....

Er worden hier regelmatig tripjes georganiseerd en 2 weken geleden was 'Bath' aan de beurt. Een historisch stadje met heel veel Romeinse invloeden waardoor je meer het gevoel hebt dat je in Italië bent dan Engeland. De grootste attractie daar waren de Romeinse baden. Erg mooi maar wat overgewaardeerd en het water was niet te zuipen. Maar natuurlijk was het 'helend' water. Het smaakte naar bloed yummy!
Er hangt hier trouwens een beetje een epidemie in de gang en ik heb daarom het afgelopen week wat rustiger aan gedaan.

Afgelopen Vrijdag gingen we met een aantal naar 'Dirty Dancing the musical'. Toen we aankwamen zagen we veel 50 plussers ( no offence!) maar toen er een vrouw met een rollator uit een auto strompelde vroeg ik me wel even af of we bij het goede theather waren. Dat waren we en we hadden mooie plaatsen aangezien Kimberley het allemaal goed geregeld had. Verder hadden we nog wat speciale geluidseffecten achter ons van ,laten we zeggen, hitsige vrouwen die blijkbaar nog nooit mannen hadden zien dansen. Of het was de alcohol.... Hoe je het ook wendt of keert ik heb wel 100 keer "Yeah Patrick, you go Patrick and give it to me Patrick' varianten in mijn oor horen schreeuwen. Alleen dat was al entertainment en de zang en dans was al erg goed. Al met al veel lol gehad!

Verder begint het weer hier eindelijk wat te worden ( bijna lente!) al is het wel grapppig dat uitgerekend een Zweed hier constant zeurt over te weinig zon. Zoals ik al zei gaan de Engelsen meteen in korte broek als de zon schijnt ook al is het nog steeds onder de 10 graden. Het blijft echt vreemd!
Een paar honderd meter van de campus is een klein heuveltje wat je al een mooi uitzicht geeft van Worcester maar de Malvern hills geeft een nog veel beter uitzicht en zou heel erg mooi moeten zijn. Dat staat dus ook op het programma en Stratford ( geboorteplaats Shakespeare) is ook een must see.

Ik zal proberen de blog wat beter bij te houden!

Houdoe en bedankt!

  • 06 Maart 2013 - 16:10

    Wim Brok:

    Hoi Leonie,

    Straks weet je meer over de engelse cultuur dan over de Nederlandse, ik ben ook benieuwd hoe je straks "Vooral doorgaan" uitspreekt, of dat ook al verengelst is. Maar ja dat is praat van een 50-plusser die cultureel weet wie de man was die deze gevleugelde woorden altijd uitsprak (en hoe). Ach leeftijd zegt niks, en dirty dancing is van alle tijden, maar de film is inderdaad al wat tijd geleden, vandaar de 'oude bezoekers' bij de musical. We kijken hier in NL regelmatig naar TLC, het programma over de 'make-under', daar zie je hoe veel engelse meiden zich voor het uitgaansleven uitdossen, te bizar voor woorden.
    Het ga je goed, studeer en maak plezier, met die combinatie is het niet vreemd dat je je blog misschien af en toe vergeet. Je lijkt in elk geval nog geen heimwee te hebben. Goed zo.

    groet
    Ome Wim

  • 06 Maart 2013 - 16:26

    :

    Haha is het nu al zo erg met het verengelsen! Leeftijd zegt inderdaad niets, die 'oudjes' waren zeker aan het swingen! Made-under is inderdaad geweldig! Al heb ik ze hier nog niet zo erg gezien maar het blijft erg sloerie hier en daar. Geen echte heimwee maar ik mis jullie heus wel hoor ;)!

    X
    Leonie

  • 06 Maart 2013 - 17:52

    Willemien:

    Ha Leonie,

    Weer een gezellig blogbericht à la Leonie;) leuk om weer te lezen.

    Maar hoppa, jij ook in de Hot Pants, bruine benen kweken....


    Groetjes en nog veel plezier.

    Willemien.

  • 08 Maart 2013 - 19:19

    Jan Linders:

    Hi Leonie,

    You can take the train to Great Malvern if I remember well and start some lovely walks (or bike rides) from there, wearing long or short trousers,, just as you please -:) ! If you're looking for a signposted long-distance path you should try parts of the Cotswolds Way, makes for great hikes! And yes, you can't be in Worcester without visiting the birthplace of the Bard.....Too many tourists, but otherwise OK. I really liked Bath myself and don't seem to recall anything at all that resembles "bloody" water...only picturesque streets, the river Severn and fine restaurants! Dirty Dancing the Musical, Media History and scarcely clad ladies on their nights out.... don't tell me Worcestershire is boring ....enjoy, greetz,
    Jan

  • 26 Maart 2013 - 11:57

    Jan Linders:

    Hi Leonie,

    Still enjoying Worcester 'work and play' I hope, take care, greetz,
    Jan

  • 08 April 2013 - 20:45

    Jan Linders:

    Hi Leonie,

    What happened to your blog-writing skills -:) ? A month gone by and no news from Leonie at all? Hope she is alright, doing fine at UCW.... Enjoy, greetz, Jan

  • 22 April 2013 - 13:58

    Jan Linders:

    Hi Leonie,

    You must be right in the second line of your last blog: blogging is something you tend to forget after a time..... We must simply assume that spring has arrived in Worcester as well and that you're enjoying your English days, greetz, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Worcester

Worcester

In worcester doe ik mijn minor.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2013

Laatste blog!

23 April 2013

Beter 7 weken te laat dan nooit….

06 Maart 2013

Beter laat dan nooit!

10 Februari 2013

Eerste schooldagen!

03 Februari 2013

De eerste week

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2253
Totaal aantal bezoekers 6079

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Worcester

Landen bezocht: